niskie libido
Pixabay.com

Niskie libido może być bardzo frustrujące, szczególnie wtedy, gdy zastanawiasz się, jak je podnieść. Proces bywa kłopotliwy, ponieważ wpływa na niego wiele czynników. Zastanów się, czy właśnie przeszłaś poważną zmianę w swoim życiu. Przeprowadziłaś się, a może zmieniłaś pracę? Zastanów się, czy jesteś zadowolona ze swojego ciała. Czy dogadujesz się z partnerem? Przyjmujesz nowe leki lub cierpisz na chorobę hamującą popęd seksualny? Szukasz sposobów na przywrócenie pożądania? Sprawdź nasze propozycje!

Trenuj uważność

Eksperci przypuszczają, że niskie libido może sprowadzać się do równowagi chemicznej w mózgu. Istnieje kilka neurochemikaliów, które pobudzają Cię do seksu. Zaliczamy do nich dopaminę, oksytocynę i norepinefrynę. Opioidy i serotonina wpływają na podniecenie seksualne.

Z pomocą przychodzą ćwiczenia uważności, takie jak świadome oddychanie i medytacja. Bycie bardziej uważnym może wpłynąć na poziom substancji chemicznych w mózgu. Zacznij od 15 do 20 minut medytacji dziennie. W gorącym momencie spróbuj zsynchronizować oddech z partnerem lub skoncentruj się na tym, jak pachnie. 

Niskie libido: wycisz się i odstresuj

Stres wpływa na życie intymne. Warto więc poszukać sposobów na to, aby się zrelaksować i wyciszyć. Możesz regularnie chodzić na masaże. Pamiętaj o regularnej aktywności fizycznej. Przejdź na zdrową, zbilansowaną dietę. Śpij codziennie 7-8 godzin. Chroniczne zaburzenia snu idą w parze ze stresem i obniżonym popędem seksualnym.

Niskie libido: wyklucz przyczynę fizyczną

Jeśli masz problem z obniżonym popędem seksualnym, możesz omówić go z lekarzem. Pomoże Ci ustalić, jaka jest przyczyna. Mężczyźni powinni zbadać poziom testosteronu. W przypadku kobiet niskie libido może być związane z zaburzoną gospodarką hormonalną w okresie menopauzy lub po urodzeniu dziecka i karmienia piersią.

Przyjmuj suplementy

Na rynku dostępnych jest wiele suplementów poprawiających niskie libido. Jeśli masz jakieś wątpliwości, porozmawiaj z lekarzem, farmaceutą lub dietetykiem. Witamina C poprawia krążenie i dostarcza energii. Ponadto wspiera pracę nadnerczy. Z kolei witamina B5, zwana również kwasem pantotenowym, pomaga przekształcić węglowodany w glukozę, wykorzystywaną przez organizm do produkcji energii. Wpływa na poziom hormonów płciowych.

Jeśli skarżysz się na niskie libido, wypróbuj suplement maca. Możesz je znaleźć w sklepie ze zdrową żywnością. Dużą popularnością cieszy się też ashwagandha, znana również jako żeń-szeń indyjski. To silny afrodyzjak, który pomaga w utrzymaniu erekcji, dostarcza energii i zwiększa uczucie pożądania. 

Niskie libido: jedz owoce i warzywa

Postaraj się jeść codziennie pięć porcji warzyw i owoców. W ten sposób nie tylko zmniejszysz ryzyko problemów zdrowotnych, lecz także pobudzisz swoje libido. Kiedy cholesterol gromadzi się w tętnicach, utrudnia przepływ krwi, w tym do genitaliów. Utrudnia to osiągnięcie orgazmu. Obniż poziom cholesterolu, jedząc więcej warzyw.

Najlepszym afrodyzjakiem jest zdrowa, pełnowartościowa dieta. Sięgnij po zielone warzywa liściaste, ostre papryczki chilli, banany, awokado, migdały i szparagi. 

Wypróbuj nową pozycję seksualną

Zastanawiasz się, jak sobie poradzić z niskim libido? Jeśli chodzi o seks, łatwo jest popaść w rutynę. Oczywiście, nie ma nic złego w trzymaniu się pozycji, które lubisz. Z drugiej strony, jeśli chcesz zwiększyć swój popęd seksualny, rozważ nową pozycję seksualną. Pamiętaj też, by nie spieszyć się z grą wstępną. Kiedy spędzisz trochę czasu na całowaniu i dotykaniu, Twoje pragnienie wzrośnie, zarówno fizycznie, jak i emocjonalnie. Dodatkowo poprawisz relacje z partnerem.

 

Polecane produkty

Zostaw odpowiedź

Wpisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię