Działania promocyjne dotyczące szeroko rozumianych usług medycznych stanowią bardzo złożony temat, na dodatek mocno ograniczony wieloma regulacjami. Doświadczeni specjaliści do spraw marketingu wiedzą, jak pozyskać nowych klientów, dzięki Google Ads. Sprawdź, jak reklamować usługi medyczne – skutecznie i zgodnie z prawem!
Dlaczego reklama w Google jest ważna dla branży medycznej?
Reklama w Google to jedna z najbardziej efektywnych metod promocji usług medycznych, która dodatkowo przynosi szybkie rezultaty. Kampanie PPC (pay-per-click), czyli opierające się na płatności za kliknięcie, za sprawą odpowiedniej konfiguracji w krótkim okresie pomogą osiągnąć poszczególne cele biznesowe, do których dąży Twoja przychodnia.
Korzyści, które płyną z działań reklamowych w Google dla branży medycznej, to:
- dotarcie do właściwej grupy odbiorców, którzy mogą być zainteresowani skorzystaniem z usług medycznych;
- większy ruch na stronie internetowej praktyki zawodowej;
- pozyskanie nowych klientów;
- możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji ze swoją ofertą usług medycznych;
- informowanie o rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych, jakości sprzętu medycznego;
- mierzenie wyników kampanii reklamowej i wdrażanie kolejnych usprawnień, które jeszcze bardziej podniosą skuteczność całego przedsięwzięcia.
Tworzenie strategii reklamy usług medycznych 2023
Reklama usług medycznych musi być przemyślana i zgodna z przepisami. Branża zdrowotna jest ograniczona przez szereg wytycznych, takich jak zakaz reklamowania wszelkich zabiegów zdrowotnych czy wykorzystywania wizerunku lekarzy do celów komercyjnych. Najnowsze regulacje prawne dotyczą bezpośrednio zakresu węższych dziedzin medycyny. W związku z ustawą o wyrobach medycznych od 1 stycznia 2023 roku obowiązuje zakaz reklamowania w sieci zabiegów medycyny estetycznej (m.in. implantów, kwasu hialuronowego), nie tylko przez producentów i właścicieli gabinetów, ale i influencerów.
Mimo wskazanych ograniczeń wciąż istnieją sposoby na promowanie określonych świadczeń zdrowotnych. Przychodnie lekarskie mogą śmiało korzystać z możliwości marketingu internetowego, aby dotrzeć do potencjalnych pacjentów. Wszystko za sprawą solidnej strategii i zastosowania metod promocji, takich jak płatne kampanie Google Ads, które pozwalają na stosunkowo szybki efekt i zwrot inwestycji. To prosty sposób na przyciągnięcie nowych odbiorców poszukujących w internecie informacji na temat profesjonalnej opieki medycznej czy cen i sposobu płatności w poszczególnych placówkach.
Narzędzia do promocji usług medycznych w Google
Agencje, które współpracują z Google, otrzymują status Partnera i dostęp do zaawansowanych narzędzi, dzięki którym mogą tworzyć precyzyjne strategie promocyjne. Jakie działania warto podjąć w przypadku reklamowania przychodni lekarskich, aby zmaksymalizować efekty?
Reklama usług medycznych w Google Ads
Reklamowanie usług medycznych za pomocą Google Ads to korzystne rozwiązanie przede wszystkim dla nowo powstałych gabinetów, których właściciele dopiero założyli własne strony internetowe i nie mają zadowalających zasięgów. Płatne kampanie pozwalają nie tylko na osiągnięcie wysokich wyników w krótkim czasie, ale i późniejsze utrzymanie zainteresowania wśród odbiorców, co finalnie wpłynie również na liczbę nowych pacjentów.
Profil Google My Business jako narzędzie promocyjne
Google My Business, czyli Google Moja Firma umożliwia bezpośrednie dotarcie do pacjentów, którzy szukają usług medycznych w określonej okolicy/mieście. Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka GMB pozwoli zająć Twojej przychodni wyższe miejsca rankingowe w wyszukiwarkach, dzięki czemu zobaczy ją wielu użytkowników, co przełoży się na wzrost liczby odwiedzin strony internetowej. Lokalna promocja dla tego typu przedsiębiorstw jest niezwykle ważna, zwłaszcza jeśli chcesz dotrzeć ze swoimi usługami np. do mieszkańców konkretnego osiedla, a konkurencja cieszy się większą popularnością i ugruntowaną pozycją.
Zasady i regulacje dotyczące reklamy usług medycznych w Google
Przekazywane do wiadomości publicznej informacje powodują zbędny chaos, w wyniku czego wiele przychodni nie zdaje sobie sprawy z tego, że mogą promować usługi medyczne w internecie. Wystarczy jedynie wiedzieć, jak działać, aby nie złamać prawa. W celu uniknięcia problemów z zawieszeniem konta i naruszeniem polityki reklamowej Google Ads trzeba doskonale orientować się we wprowadzanych zmianach i ograniczeniach. W takim przypadku lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom.
Skuteczne tworzenie i prowadzenie kampanii w Google Ads wymaga szeregu skoordynowanych działań marketingowych oraz specjalistycznej wiedzy popartej wieloletnim, praktycznym doświadczeniem. Sprawdź ofertę Strategiczni.pl – agencji SEO & SEM, która oferuje kompleksowe usługi związane z promowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach!