jak przeciwdziałać nadciśnieniu

Nadciśnienie staje się obecnie coraz większym problemem i dotyczy coraz młodszych osób. Jest to spowodowane między innymi małą aktywnością oraz złym odżywianiem się młodych ludzi, co niesie za sobą nie tylko zaburzenia procesów metabolicznych w organizmie, ale też prowadzi różnego rodzaju chorób układu krążenia.

Skutki nieleczonego nadciśnienia

Podejmując się tematyki przeciwdziałaniu nadciśnienia należy przede wszystkim podkreślić, że konsekwencje problemów z układem krążenia to nie przelewki. Rezultaty długoterminowych problemów z ciśnieniem mogą być nie tylko dramatyczne, ale wręcz śmiertelne. Główny problem w radzeniu sobie z tą kwestią polega często na tym, że osoba z nadciśnieniem zbyt późno podejmuje się jego leczenia. Nadciśnienie rozwija się powoli, pozwalając osobie na powolne do niego się przyzwyczajanie.

Choroba ta dotyka coraz młodszych osób i o ile profilaktyczne okresowe badania pozwalają wykryć potencjalny problem, brak wyraźnych objawów nadciśnienia sprawia, że chora osoba nie zawsze zmienia odpowiednio swój tryb życia. Ważne jest by zdać sobie sprawę, że nadciśnienie wynika w dużej mierze z właśnie ze sposobu funkcjonowanie danego człowieka. Oczywiście chorobę tę można również odziedziczyć, w wielu jednak przypadkach jest to kwestia nabyta, wynikająca z tego, jaki tryb życia prowadzi osoba.

Jeśli posiadamy nadciśnienie najlepiej jest udać się do lekarza i rozpocząć leczenie farmakologiczne. Choroba ta jest na tyle niebezpieczną, że może się okazać, iż będziemy zmuszeni brać leki do końca życia. Główny problem w leczeniu tej choroby bierze się jednak z tego, że pacjenci mimo leczenia nie zmieniają swoich nawyków, dalej obciążając układ krwionośny. By zminimalizować ryzyko powstania nadciśnienia lub też lecząc je mieć pewność, że naszym działaniem wspieramy leczenie tej choroby, warto skorzystać z kliku rad ułatwiających zapobieganie nadciśnieniu.

Zrzuć kilka kilogramów

Nadwaga jest bardzo dużym problemem dla organizmu, szczególnie obciążając układ krążenia. Serce pracuje ciężej, metabolizm oraz trawienie są zwolnione. Efektem tego może być złe trawienie tłuszczy, co w połączeniu z ich nadmiarem w pożywieniu może prowadzić do wysokiego poziomu cholesterolu. Jeśli mamy nadwagę to możemy być pewni, że zarówno nasze serce jest zmuszane przez dodatkową masę ciała do cięższej pracy jak również nasz sposób odżywiania jest nieadekwatny do potrzeb, jakie ma nasze ciało. Droga d ochudnięcia zmusi nas do poprawienia naszej diety zaś mniejsza waga pozwoli obniżyć ciśnienie krwi.

Wybierz odpowiednią dietę

Opracuj zdrową i zbilansowaną dietę. Głównym celem sposobu odżywiania przy walce z nadciśnieniem jest przede wszystkim obniżenie poziomu cholesterolu. Oznacza to, iż musimy zminimalizować poziom tłuszczów, szczególnie nasyconych. Dzięki temu będziemy w stanie nie tylko obniżyć wagę ciała, ale zapobiegać nadmiernemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Dodatkowo usprawnimy metabolizm i odciążmy inne organy ciała. Powinniśmy również spożywać dużo produktów bogatych w witaminy A, C oraz E, które pomagają w walce z wolnymi rodnikami, które niszczą komórki, jednocześnie szkodząc sercu. Należy również pamiętać, by posiłki spożywać około pięciu razy dziennie, w regularnych odstępach czasu.

Zrezygnuj z używek

Alkohol, mimo, iż posiada pozytywny wpływ na nasz organizm w niewielkich ilościach, spożywany zbyt często oraz w nadmiarze, może przyczyniać się do powstawania nadciśnienia. Jako używka sam w swoim działaniu wpływa na wzrost ciśnienia, co w przypadku osób nadużywających, może prowadzić do miażdżycy. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku kawy, która często jest nadużywana przez osoby, ją spożywające. W przypadku papierosów mamy do czynienia nie tylko z efektem podnoszenia ciśnienia krwi, ale również są one źródłem całej masy toksyn, które między innymi sprzyjają rozwojowi wolnych rodników. Ważne jest więc, by chcąc obniżyć ciśnienie lub mu zapobiegać wziąć pod lupę przede wszystkim swoje złe nałogi, które mogą być główna przyczyną chorób układu krążenia.

Zacznij ćwiczyć

Oprócz samych aspektów żywieniowych oraz substancji chemicznych, jakich dostarczamy naszemu ciału, bardzo ważne jest, by zadbać o stan naszej kondycji fizycznej. Należy pamiętać, że serce jest przede wszystkim mięśniem, odpowiedzialnym za pompowanie przez organizm krwi. Wysiłek znacznie podnosi poziom pracy tego organu jak i całego układu. Jeśli nie dbamy o to, by regularnie mógł on popracować, ryzykujemy sytuacją, kiedy to zwykła czynność może być tak obciążającą serce, że doprowadzi do zawału lub wylewu. Regularny wysiłek fizyczny pozwala również udrożnić kanały, którymi musi przedostawać się krew. Efektem tego jest obniżenie się ciśnienia w długim okresie czasu.

Zostaw odpowiedź

Wpisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię