Jak wziąć udział w maratonie
fot. storyblocks.com

Bieganie staje się obecnie coraz bardziej popularną formą aktywności fizycznej. Mimo, iż każdy biegacz po pewnym czasie zwiększa swoje możliwości, to okazuje się, że w chwili próby sprawdzenia swoich możliwości w biegu na długi dystans, codzienny trening to za mało. Zatem jak wziąć udział w maratonie?

By wziąć udział w maratonie nie wystarczy regularnie biegać. Wiele osób uprawia codziennie jogging, co wcale nie oznacza, że byłyby one w stanie podołać biegowi na długi dystans. Przynajmniej kilka razy w roku mają miejsce otwarte dla każdego maratony, w których to biegacze mogą sprawdzić swoją kondycję oraz granice fizycznych możliwości. Okazuje się, że sam regularny trening to niewystarczające przygotowanie, bo wziąć udział w takiej imprezie jak maraton. Poniżej prezentujemy kilka rad, ułatwiających wzięcie udziału w maratonie.

Jak wziąć udział w maratonie – zacznij biegać

Bez podstaw w postaci regularnego biegania nie ma co marzyć o wzięciu udziału w prawdziwym maratonie. Musimy więc przede wszystkim biegać regularnie, najlepiej codziennie, tak by być w stanie ćwiczyć nad techniką biegania oraz poprawą kondycji fizycznej.

Trenuj w określonym celu

Samo bieganie może mieć różną postać i zależnie od tego, w jaki sposób oraz z jaką częstotliwością biegamy, będziemy musieli dobrać odpowiedni sposób przygotowania do wzięcia udziału w maratonie. Najważniejsze jest jednak by codzienne bieganie przybrało charakter treningów, co oznacza, że powinny być one nie tylko regularne, ale i nastawione na osiągnięcie określonego celu. Udział w maratonie będzie wymagał nie tylko świetnej kondycji, ale przede wszystkim umiejętności zarządzania posiadanymi zapasami energii.

Jak wziąć udział w maratonie – stwórz program treningowy

Gdy już dajemy sobie radę z codziennymi treningami oraz mamy opracowaną technikę biegania, możemy przystąpić do ukierunkowana naszych działań na przygotowanie się do wzięcia udziału w biegu długo dystansowym. Powinniśmy podzielić nasze treningi tak, by pracować zarówno nad intensywnością biegu, jego kontrolą oraz kondycją pozwalającą wytrwać wymagający wyczyn, jakim jest maraton. Oznacza to, iż musimy określić ile mamy czasu do zawodów, jakie efekty chcemy uzyskać oraz ustalić, jakie postępu musimy uczynić w określonym przedziale czasowym.

Przygotuj się na pierwsze zawody

Na tym etapie pozostaje nam wybrać pierwszą imprezę, w której weźmiemy udział. W zależności od naszych możliwości mamy cały szereg maratonów, które mają miejsce w skali roku. Możemy wybrać zawody o różnej długości dystansu, tak adekwatnie zmierzyć się ze swoimi możliwościami. Gdy już znamy dokładny termin imprezy, nie pozostaje nam nic innego jak ćwiczyć.

Zostaw odpowiedź

Wpisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię