jak szybko schudnąć

Odchudzanie jest procesem wymagającym czasu i poświęcenia, szczególnie gdy zależy nam na tym, by uzyskany efekt został utrzymany na dłużej. Zdarza się jednak czasem, że nie możemy pozwolić sobie na kilkumiesięczny proces modelowania sylwetki, a kilka straconych kilogramów potrzebne nam jest od zaraz. W chwili, gdy nie możemy pozwolić sobie na wolne i zdrowe odchudzanie, musimy sięgnąć po bardziej drastyczne środki, tak by zdążyć na zbliżającą się datę „bycia odchudzonym”.

Niestety nie ma idealnej metody by szybko schudnąć, możemy natomiast podjąć kilka kroków, dzięki którym będziemy mogli być pewni, że idziemy dobrą drogą. Wszystko jednak zależy od tego, ile możemy poświecić wysiłku oraz czasu na sam proces tracenia kilogramów.

Znaczenie czasu w diecie

Pierwszym krokiem będzie określenie ile mamy czasu na cały proces. Inaczej będzie wyglądało odchudzanie gdy kluczowa dla nas data jest za 3 dni, inaczej natomiast podejdziemy do sprawy mając na wszystko 3 miesiące. W poniższym przykładzie wyjdźmy z założenia, że chcemy szybko stracić kilka kilogramów w okresie dwóch tygodni.

Wysiłek fizyczny podczas odchudzania

Czym więcej kalorii spalimy w tak krótkim okresie czasu tym lepiej. Należy się skupić na tym, by trening miał miejsce codziennie, gdyż w innym wypadku będzie ciężko pozbyć się paru dodatkowych kilogramów w tak krótkim przedziale czasowym. Naszym celem jest spalenie jak największej ilości kalorii ponad to, co spożywamy. Idealną kombinacją byłoby trenowanie dwa razy dziennie, rano oraz wieczorem. Sam wysiłek powinien składać się z trwającego około 40 min. treningu cardio w jednej sesji oraz około 40 min. treningu z wykorzystaniem obciążeń. Osoby, które nie mogą z racji swoich zajętości poświęcić 2 godzin z dnia na same treningi muszą podjąć bardziej drastyczne kroki. W takim scenariuszu trening musi odbywać się rano, na najlepiej pusty żołądek. Sesja ta powinna składać się z około 40-60 min. treningu cardio o możliwie największej intensywności.

Wybór odpowiedniej diety

Bez różnicy kalorycznej, czyli spalania większej ilości kalorii niż spożywamy, nie będziemy w stanie osiągnąć naszego celu. W okresie na poziomie kilkunastu dni ta różnica musi być wystarczająco drastyczna, by zmusić nasz organizm do szybkiej reakcji i sięgnięcia po zapasy, znajdujące się w tkance tłuszczowej. Naukowcy przyjmują, że mężczyzna spala średnio około 2500 kalorii, kobieta zaś około 2000. Dokładny wzór pozwalający nam policzyć ile nasz organizm spala kalorii w trakcie spoczynku wygląda w sposób następujący: kobiety – 665,09 + (9,56 x waga w kg) + (1,85 x wzrost w cm) – (4,67 x wiek); mężczyźni – 66,47+(13,75 x waga w kg)+(5 x wzrost w cm) – (6,75 x wiek). Znając te dokładne wartości, wystarczy, że będziemy trzymać się zdrowego, niskotłuszczowego pożywienia i jednocześnie podniesiemy wysiłek fizyczny a osiągniemy efekt dodatkowego spalania tłuszczu. Innym wyjściem jest po prostu jedzenie ok. 500 kalorii mniej niż spożywaliśmy do tej pory.

Podsumowanie

Przedstawiając całą procedurę w kilku krokach powinniśmy trzymać się poniższych ustaleń. To jaki efekt uzyskamy zależeć będzie od naszego wysiłku oraz jego intensywności.

  • Ćwicz codziennie, najlepiej rano na pusty żołądek – masz wtedy gwarancję spalania tkanki tłuszczowej.
  • Staraj się być aktywnym w ciągu dnia – wejście po schodach zamiast skorzystania z windy to dodatkowo spalone kalorie.
  • Jedz ok. pięciu posiłków dziennie – szybki metabolizm ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Unikaj tłustych posiłków – zminimalizowanie tłuszczu w diecie ułatwia trawienie oraz kontrolę niechcianych, dodatkowych kalorii.
  • Zminimalizuj spożycie węglowodanów – podobnie jak tłuszcz, są głównym źródłem energii, stąd też ich zminimalizowanie jest kluczowym w procesie zmuszania organizmu po sięgnięcie do własnych zapasów energetycznych.
  • Jedz posiłki bogate w białko – coś trzeba jeść, a białko jest podstawowym budulcem naszego organizmu.
  • Podejdź poważnie do tematu – odchudzanie to walka z samym sobą, to stawienie czoła własnym słabością, wytrwałość i silna wola są podstawą!
Polecane produkty

Zostaw odpowiedź

Wpisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię