Strona główna Diety Podstawowe zasady zdrowego odżywiania: o czym należy pamiętać?

Podstawowe zasady zdrowego odżywiania: o czym należy pamiętać?

68
0
Zasady zdrowej diety
Zasady zdrowej diety

To, co jemy, ma ogromny wpływ na naszą formę. Zdrowa dieta staje się zatem podstawą dla każdego, kto chce cieszyć się dobrym samopoczuciem oraz pięknym wyglądem. Na czym polega zdrowe odżywianie się? Jakich zasad powinien się trzymać każdy z nas

Dlaczego dieta jest tak ważna?

Dieta, która dostarczy nam odpowiedniej ilości witamin i minerałów, jest sprawą bardzo ważną dla każdego człowieka. Bez względu na nasz wiek, styl życia oraz zawód, jeśli chcemy się cieszyć lepszą formą, musimy zadbać o swą dietę. Tylko racjonalna dieta pomoże nam utrzymać dobrą formę i uchroni nas przed wieloma chorobami. Na czym jednak polega zdrowe odżywianie się? Jakie zasady są tu najważniejsze?

Po pierwsze: regularność

Regularne posiłki to pierwsza zasada zdrowego odżywiania się, o której każdy z nas powinien pamiętać. Każdego dnia powinniśmy sięgać po trzy główne posiłki, czyli po śniadanie, obiad i kolację, powinniśmy też pamiętać o dwóch mniejszych posiłkach (drugi śniadanie i podwieczorek). Jeśli będziemy jeść częściej, za to mniej, a do tego jeść będziemy regularnie, możemy pobudzać swój układ pokarmowy do lepszej pracy i uniknąć wielu problemów związanych z trawieniem.

Zdrowa dieta to dieta zróżnicowana
Kolejną zasadą zdrowego odżywiania się jest różnorodność. Im więcej produktów spożywczych będzie się pojawiać na naszym talerzu, tym lepiej dla nas. Zbilansowana dieta to najlepsza metoda na dostarczanie do organizmu wszystkich niezbędnych witamin i minerałów, a tym samym – na zapewnienie sobie dobrej formy.

Ostrożnie z tłuszczami!

Choć zdrowa dieta bez odpowiedniej ilości tłuszczu nie może się obejść, każdy z nas powinien się przy ich wyborze kierować zdrowym rozsądkiem. Nadmiar tłuszczu w diecie oraz sięganie głównie po tłuszcze pochodzenia roślinnego to jedna z głównych przyczyn wielu poważnych problemów ze zdrowiem. Miażdżyca, zbyt wysoki poziom cholesterolu, problemy z sercem i utrzymaniem prawidłowej masy ciała – oto główne skutki diety, w której źle dobrane tłuszcze pojawiają się zbyt często. Pamiętajmy jednak, że i brak tłuszczu w diecie może doprowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem. Co możemy zrobić? Zastąpmy tłuszcze pochodzenia zwierzęcego tłuszczami roślinnymi, wprowadźmy do diety więcej morskich ryb.

Częściej sięgaj po owoce i warzywa

Owoce i warzywa są cennym źródłem witamin i minerałów, warto po nie sięgać również ze względu na znajdujący się w nich błonnik. To właśnie dzięki niemu można na bieżąco oczyszczać układ pokarmowy, a tym samym cały organizm, ze zbędnych toksyn oraz skuteczniej walczyć z takimi zagrożeniami, jak choroby nowotworowe, zbyt wysokie stężenie cholesterolu, nadwaga oraz otyłość.

Pamiętaj o wodzie!

Zdrowa dieta to nie tylko cenne dla zdrowia produkty spożywcze, ale i woda. Wypijanie odpowiedniej ilości niegazowanej wody każdego dnia to gwarancja zdrowia i dobrego samopoczucia. Jak to możliwe? Wyjaśnienie jest proste. Woda pomaga usuwać z organizmu szkodliwe toksyny, ma jednocześnie rewelacyjny wpływ na proces przemiany materii. Dobrze nawodniony organizm jest w stanie lepiej funkcjonować, dzięki czemu my czujemy się o wiele lepiej.

Zdrowa dieta to dieta zróżnicowana, w której stawia się na wartościowe i w pełni naturalne produkty spożywcze. Zdrowe odżywianie to moc witamin i minerałów, oraz minimum takich dodatków, jak sztuczne barwniki i konserwanty. To również regularne posiłki o odpowiednia ilość wody, bez której nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here