masaż stóp

Masaż stóp potrafi wspaniale zrelaksować, szczególnie po długim dniu wstawania i chodzenia. Istnieje kilka różnych technik masażu, które pozytywnie wpływają na zdrowie psychiczne i fizyczne. Stosując tradycyjną technikę, możesz rozluźnić mięśnie i stawy. Akupresura poprawia ogólny stan zdrowia. Zwiększa przepływ energii poprzez działanie na określone punkty nacisku.

Warto też przy okazji wspomnieć o aromaterapii i refleksologii. Ta pierwsza technika wykorzystuje olejki eteryczne i relaksującą muzykę. Potrafi wspaniale odprężyć. Z kolei refleksologia wspomaga pracę narządów wewnętrznych poprzez masowanie określonych obszarów stopy.

Największe zalety masażu stóp

Masaż stóp ma wiele korzyści. Do najważniejszych możemy zaliczyć:

  • poprawa życia seksualnego,
  • poprawia krążenie,
  • zapobiega kontuzjom stóp i kostek,
  • zmniejsza objawy depresji i lęku,
  • pomaga w bólach głowy i migrenach,
  • obniża ciśnienie krwi,
  • pomaga przy płaskostopiu i podeszwowym zapaleniu powięzi,
  • pomaga złagodzić objawy PMS i menopauzy,
  • zmniejsza obrzęki spowodowane zatrzymaniem płynów w stopach i kostkach. Taki problem występuje bardzo często u kobiet w ciąży, głównie w ostatnim trymestrze.

Jak masować stopy?

Możesz użyć balsamu, masła kakaowego, olejku, lanoliny lub kremów opracowanych specjalnie dla stóp. Masaż zwiększa przepływ krwi i pomaga się zrelaksować. Możesz wcześniej poprosić fizjoterapeutę, rehabilitanta lub masażystę o wskazówki. Pamiętaj też o podstawowych przeciwwskazaniach, takich jak cukrzyca, dna moczanowa, opuchnięte stopy oraz pęcherze lub brodawki na stopach

Masaż stóp

  1. Nałóż na dłoń niewielką ilość ciepłego balsamu lub olejku. Rozsmaruj go na stopie.
  2. Mocno trzymaj stopę obiema rękami. Pocieraj kciukiem stopę silnym ruchem. Zacznij od czubka każdego palca i powoli przesuwaj się aż do kostki. Cofnij się w kierunku stóp i pocieraj lżejszym pociągnięciem. Ten krok możesz powtórzyć 2 lub więcej razy.
  3. Nadal trzymaj stopę obiema rękami i przesuń kciuki do dolnej części stopy. Teraz możesz pocierać tę część stopy. Zacznij od czubka każdego palca i mocno przesuń kciuki w kierunku pięty. Ten krok możesz powtórzyć 2 lub więcej razy.
  4. Powtórz powyższe kroki na drugiej stopie.

Masaż palców

  1. Trzymaj stopę jedną ręką i chwyć ją pod podbiciem.
  2. Drugą ręką chwyć duży palec u nogi kciukiem u góry i palcem wskazującym pod spodem.
  3. Lekko obróć i pociągnij palec u nogi, aż dotrzesz do jego końca. Przesuń kciuk i palec wskazujący z powrotem do podstawy palca. Zrób tak dla każdego palca.
  4. Powtórz powyższe kroki na drugiej stopie.

Jak wybrać masażer do stóp?

Zastanów się, do czego tak naprawdę chcesz wykorzystać masażer. Wszystkie urządzenia do masażu poprawiają krążenie, relaksują całe ciało, dodają energii. Poprawiają też samopoczucie. Warto jednak pamiętać, że masażery można podzielić na dwie kategorie:

  • urządzenia, które pomagają wyleczyć konkretne problemy ze stopami (obolałe mięśnie),
  • urządzenia, które relaksują i odprężają.

Zwróć też uwagę na siłę masażu oferowaną przez dany sprzęt. Ręczne masażery mogą zapewniać delikatną lub bardziej energiczną siłę, w zależności od nacisku wywieranego przez użytkownika. Z kolei urządzenie z dyszami wodnymi zazwyczaj zapewnia delikatne ugniatanie. Natomiast masażer powietrzny oferuje większą intensywność.

Zostaw odpowiedź

Wpisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię