jak zacząć jeść zdrowo

Zdrowe odżywianie staje się coraz ważniejszym tematem w naszym życiu. Dzieje się tak za sprawą wzrastającej świadomości tego, co jemy oraz jaki ma to wpływ na nasze organizmy. Poniżej prezentujemy kilka rad odnośnie wyborów, jakich powinniśmy dokonywać zapełniając półki naszych lodówek.

Dlaczego warto zacząć odżywiać się zdrowo

Podstawą w podjęciu kroku o świadomym odżywianiu jest odpowiedź na pytanie „po co to robimy?”. Otóż coraz więcej faktów wskazuje, że jedzenie, które dostarczamy naszym organizmom to nie tylko zabicie pojawiającego się regularnie uczucia głodu  lub też łaskotanie naszych kubków smakowych pojawiającymi się na każdym kroku smakołykami. Pożywienie dostarczane każdego dnia ma bezpośredni wpływ na nasze funkcjonowanie – od samopoczucia, po zdrowie. Idąc za zasadą „w zdrowym ciele, zdrowy duch” można dodać stwierdzenie „chcesz być zdrowy w przyszłości, jedz zdrowo dzisiaj”.

Coraz więcej wiemy na temat tego, czym jesteśmy karmieni przez dostawców żywności, produkowanej na masową skalę i mimo, że nikt tego oficjalnie nie powie to nawet zwykła intuicja podpowiada, że jedzenie w fast foodach na dłuższą metę jest zgubne. Sposób żywienia a wręcz konkretne produkty, coraz częściej bywają powiązane z różnego rodzaju chorobami, które rodzą się w naszych organizmach przez dłuższy okres czasu. Oto kilka kroków, które powinniśmy podjąć, by mieć pewność, że odżywiamy się zdrowo.

  • Nie jedz przetworzonej żywności – jest to największy wróg zdrowego odżywiania. Konserwanty, wielokrotny transport i zmiana warunków przechowywania jak również nienaturalnie długi termin przydatności powinny od razu być dla nas sygnałem alarmowym.
  • Unikaj fast foodów – szybko, smacznie i syto nie oznacza zdrowo. Jedzenie to napchane jest różnego rodzaju chemią, mającą na celu zwiększenie opłacalności tej branży. Pamiętajcie, że celem tych koncernów jest zarobić jak najwięcej, przy jak najmniejszych kosztach – długoterminowy wpływ na zdrowie klienta nie ma związku z zyskiem dzisiaj.
  • Kupuj najlepiej od znanych producentów – w dużych miastach ciężko jest uzyskać do naprawdę ekologicznie produkowanych rzeczy, nie jest to jednak niemożliwe. Najlepiej kupować jest na różnego rodzaju bazarkach, gdzie można uzyskać szczegółowe informacje o źródle pochodzenia żywności. Dodatkowo w marketach często dostępna jest żywność ekologiczna, której jakość jest gwarantowana przez producenta.
  • Jedz dużo warzyw – oprócz źródła pokarmu jest to jedna z ważniejszych zasad jakich powinniśmy się trzymać. Nasza dieta bardzo często nie zawiera nawet małej części wszystkich witamin i minerałów, które są potrzebne do codziennego funkcjonowania. Skupiamy się za bardzo na tym by się najeść niż na tym, co tak naprawdę i w jakich ilościach dostarczamy naszym ciałom.
  • Nie unikaj mięsa – oprócz węglowodanów dobrze zbilansowana dieta powinna zawierać białko pochodzące z różnych źródeł. Ważne jest by urozmaicać źródła białka, jedząc czasem mięso białe, innym czerwone, nabiał (przez osoby go tolerujące) lub też po prostu rybę. Unikać należy źródeł białka bogatych w tłuszcze (za wyjątkiem ryb), gdyż może to mieć odwrotny skutek na efekcie poprawy naszego zdrowia.

 

Polecane produkty

Zostaw odpowiedź

Wpisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię