Magnez
Magnez

Magnez jest jednym z najważniejszych pierwiastków, dzięki któremu każdy z nas jest w stanie normalnie funkcjonować. Jego niedobory mogą osłabiać mięśnie i serce, dlatego też osobom mającym problemy z korzystaniem z urozmaiconej diety zaleca się sięganie po suplementy diety. Dlaczego jest tak ważny? Jak chronić się przed jego niedoborem?

Magnez i jego działanie

Magnez jest pierwiastkiem o działaniu ogólnoustrojowym. Gdy pojawiają się problemy z jego niedoborem, mogą pojawić się liczne problemy ze zdrowiem. To przede wszystkim osłabienie mięśni oraz większa drażliwość, w bardziej poważnych sytuacjach niedobory magnezu mogą prowadzić do nieregularnej pracy serca.

Ludzki organizm nie potrzebuje zbyt wielkich ilości magnezu, więc zróżnicowana dieta powinna wystarczyć. Zdarza się jednak, że w wyniku stosowania niektórych leków zwiększa się zapotrzebowanie na magnez i suplementy diety stają się koniecznością.

Zdrowa dieta a magnez

Magnez znaleźć można przede wszystkim w zielonych warzywach liściastych oraz w orzechach. Jego dobrym źródłem są również ziarna zbóż oraz warzywa strączkowe (jak groch czy fasola). Aby organizm mógł go lepiej przyswajać, należy unikać nadmiaru utrudniających jego wchłanianie tłuszczów. Lekka, pełna warzyw za to uboga w tłuszcze dieta jest najlepszym sposobem na to, by uniknąć problemów z przyswajaniem magnezu.

Zobacz także:

Zostaw odpowiedź

Wpisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię