Jak zacząć biegać
fot. storyblocks.com

Nie wiesz jak zacząć biegać? Zbierasz się i zbierasz i nic z tego?  Może brakuje Ci motywacji, a może nie masz odpowiedniego stroju, lub w ogóle nie wiesz, od czego zacząć? Ten poradnik podpowie Ci, jak to zrobić.

Jak zacząć biegać – czego potrzebujesz?

Oprócz chęci potrzebujesz podstawy – czyli odpowiedniego obuwia. Jeżeli dopiero zaczynasz biegać i nie wiesz, w jakich butach będziesz czuł się najlepiej, udaj się do sklepu i najdź doświadczonego sprzedawcę. To on podpowie Ci, jakie buty będą dla Ciebie najlepsze. Nie ma sensu, abyś od razu wydawał pół pensji na modne dresy, koszulki czy buty. Najpierw zacznij, a później, gdy będziesz pewien, że to jest Twój sport możesz kompletować ubrania potrzebne do dłuższych maratonów.

Kolejnym krokiem jest wyznaczenie sobie trasy. Zacznij na początek od krótkich dystansów kilkukilometrowych. Może to być na przykład okrążenie w Twoim ulubionym parku. Ważne jest, abyś wcześniej miał zaplanowane, gdzie pobiegniesz.

Jeżeli lubisz muzykę to koniecznie zaopatrz się w odtwarzacz mp3. Nagraj na niego kawałki, które będą rytmiczne i pozwolą Ci swobodnie i w rytm stawiać kolejne kroki.

I najważniejsze, co musisz mieć to wysoki poziom motywacji. Wyznacz sobie cel. Musisz wiedzieć, dlaczego to robisz. Może chcesz się zrelaksować po ciężkim dniu, poprawić kondycję, zdrowie a może Twoim celem jest utrata zbędnych kilogramów? Powodów możesz mieć mnóstwo. Ważne jest, abyś zdawał sobie z tego sprawę.

Jak zacząć biegać – od czego zacząć?

Teraz musisz podejść taktycznie do tematu i pomyśleć nad swoim planem treningowym. Skoro już wiesz, jaką trasą będziesz biegał, to musisz jeszcze wiedzieć jaką techniką. Na sam początek polecam biegać metodę naprzemienną, czyli trochę biegu, trochę marszu, aby przyzwyczaić organizm do wysiłku. Jeżeli jednak już po kilku minutach biegu masz zadyszkę zacznij od długich, ale bardzo szybkich marszów. Najważniejsze, aby te czynności były w zgodzie z Twoim organizmem i powtarzane regularnie.

Pamiętaj o piciu wody podczas wysiłku fizycznego. Miej ze sobą bidon lub zaopatrz się w specjalny pas. Ma on umocowane na sobie kilka małych buteleczek z wodą. Służy to rozłożeniu ciężaru i jest to bardzo wygodne podczas biegu. Jeżeli wychodzisz biegać, pamiętaj wcześniej, aby zjeść też jakiś lekki posiłek, bogaty w wartości odżywcze. Po treningu również należy coś zjeść.

Gdy czujesz, że Twoja kondycja się poprawia stopniowo zwiększaj dystans, wymyślaj dłuższe trasy. Możesz je urozmaicać, np. poprzez wbieganie pod górkę czy po schodach. Wtedy też pracują inne mięśnie nóg. Zwiększaj również Twoje tempo i minimalizuj marsze.

I pamiętaj – dobre chęci i jasno określony cel to podstawa, aby przekroczyć próg własnego domu i zmienić coś w swoim życiu.

Zobacz także: Jak usunąć odciski ze stopy?

Zostaw odpowiedź

Wpisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię