Strona główna Diety Dieta 1000 kalorii – zalety i zasady diety

Dieta 1000 kalorii – zalety i zasady diety

239
0
Dieta 1000 kalorii
Dieta 1000 kalorii (fot. Shutterstock)

Dieta 1000 kalorii to bardzo dobry i szybki sposób na utratę wagi. Bardzo wiele osób decyduje się na nią ze względu na szybkie efekty. Niemniej należy postępować z nią bardzo rozważnie, ponieważ może być również szkodliwa dla organizmu.

Dieta 1000 kalorii – zanim zaczniesz

Przed przystąpieniem do diety należy upewnić się, że nie zagraża ona zdrowiu. Dieta 1000 kalorii należy do dość rygorystycznych diet i może nie być dostosowana do możliwości i potrzeb każdego organizmu. Dlatego pierwszym krokiem do diety 1000 kcal powinna być wizyta u lekarza. Taka konsultacja pozwoli uniknąć kłopotów ze zdrowiem, oraz umożliwi nam zdrowo rozpocząć dietę. Posiadając pewność, że stan zdrowia jest na odpowiednio wysokim poziomie można śmiało przejść do zapoznania się z zasadami diety.

Dieta 1000 kalorii – zasady

Dieta 1000 kalorii
Dieta 1000 kalorii (fot. Shutterstock)

Dieta 1000 kalorii polega na ograniczeniu dostarczanych organizmowi kalorii mniej więcej o 2/3, to znaczy, że zamiast potrzebnych 2500- 3000 kcal możemy spożyć jedynie 1000 kcal. To najważniejsza zasada. Jak każda dieta – dieta 1000 kcal również polega na wyrzeczeniach. Zadanie ułatwia nam fakt, że dieta 1000 kcal nie narzuca dużych ograniczeń odnośnie rodzajów przyjmowanych posiłków. Mogą to być tłuszcze, białka a nawet węglowodany.

Powinniśmy dostarczać organizmowi 5 posiłków dziennie, pilnując przy tym żeby nie przekroczyły one ustalonej dawki 1000 kalorii. Ostatni posiłek powinien być spożyty przed 19:00. Ważne jest również, aby wypijać co najmniej 1,5 litra wody dziennie.

Dieta 1000 kalorii- jakie produkty wybrać?

Przy diecie 1000 kcal zalecane są przetwory zbożowe, bogate w błonnik, takie jak pieczywo pełnoziarniste, otręby czy płatki, owoce, warzywa, chudy nabiał, wędliny drobiowe, chude mięso, ryby i kasze.  Potrawy najlepiej jest piec lub gotować.

Podział kalorii w zależności od posiłków:

  • śniadanie – 200 kcal
  • drugie śniadanie – 150 kcal
  • obiad – 350 kcal
  • podwieczorek – 100 kcal
  • kolacja – 200 kcal

Dieta 1000 kalorii – zalety i wady diety

Dieta 1000 kcal to bardzo skuteczna metoda na utratę kilku kilogramów lub na przygotowanie naszego organizmu do dalszego, długotrwałego odchudzania. Na efekty diety nie trzeba długo czekać. Zaletą jest również to, że możemy jeść praktycznie wszystko, wiadomo jednak, że lepszym pomysłem będzie zdrowa, świeża żywność niż np. produkty wcześniej przygotowane czy mrożone.

Dieta 1000 kalorii dostarcza organizmowi wszystkie potrzebne składniki odżywcze, pozwalając przy tym schudnąć  nawet 1,5 – 2 kg tygodniowo. Niestety, dieta 1000 kalorii nie powinna być stosowana dłużej niż 1 miesiąc.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here