Strona główna Minerały Cynk i jego rola w naszej diecie

Cynk i jego rola w naszej diecie

347
0
Cynk i jego rola w naszej diecie
Cynk i jego rola w naszej diecie

Cynk jest jednym z tych mikroelementów, które mają działanie ogólnoustrojowe. Jego wpływu na ogólny stan zdrowia nie można przecenić, a jego niedobory mogą prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Jaką rolę odgrywa cynk i dlaczego jest tak ważny w naszej diecie? Czym grożą jego niedobory i jak się przed nimi chronić?

Gdy w diecie cynku jest zbyt mało

Gdy w diecie cynku jest zbyt mało, może dojść do wielu poważnych problemów ze zdrowiem. Nocna ślepota oraz problemy ze zmniejszoną odpornością to najbardziej charakterystyczne dolegliwości związane z brakiem cynku. Jest też ten pierwiastek szczególnie cennym składnikiem w diecie osób mających problemy z nerkami lub trzustką oraz ze zmianami skórnymi. Cynk doskonale sprawdza się w diecie tych osób, które doznały poważnych poparzeń, a jego właściwości sprawiają, że leczenie ran przebiega szybciej i sprawniej. Cynk powinien pojawić się również w diecie osób zestresowanych oraz tych, którzy mają problemy z niedokrwistością.

W tych produktach można znaleźć cynk

Najlepszym źródłem cynku jest zdrowa i zróżnicowana dieta, w której ważne miejsce powinny zająć takie produkty, jak czerwone chude mięso, ryby oraz owoce morza. Fasola oraz groch to kolejne zalecane i wartościowe dodatki do diety, dzięki którym można dostarczyć do organizmu porcję tak ważnego cynku. Pierwiastek ten dodatkowo występuje w niełuskanych ziarnach zbóż, jednak tu jego przyswajanie przez organizm może być trochę utrudnione.

Kiedy warto sięgnąć po suplementy diety?

Gdy pojawiają się pierwsze objawy niedoboru cynku, warto sięgnąć po suplementy diety zawierające ten cenny pierwiastek. Warto pamiętać o kilku istotnych kwestiach, które wiążą się z przyjmowaniem preparatów zawierających cynk. Zalecane są one przede wszystkim kobietom w ciąży oraz osobom starszym, w których to przypadku poważnym zagrożeniem staje się nie tylko zła dieta, ale i wolniejsze wchłanianie cynku z układu pokarmowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here