Strona główna Ciąża Mdłości w ciąży – 5 sprawdzonych sposobów naszych mam

Mdłości w ciąży – 5 sprawdzonych sposobów naszych mam

937
0
UDOSTĘPNIJ
Sposoby na poranne mdłości
Sposoby na poranne mdłości (fot. Shutterstock)

Wiele przyszłych mam odczuwa poranne mdłości, jednak problem nie dotyczy każdej kobiety. Skąd bierze się problem i jak sobie z nim radzić? Przedstawiamy kilka sposobów na to, aby pierwsze tygodnie ciąży nie były nie do zniesienia.

Przyczyny porannych mdłości

5 sposobów na poranne mdłości
5 sposobów na poranne mdłości (fot. Shutterstock)

Pierwszą i najczęstszą przyczyną występowania porannych mdłości jest stres. Może wydawać się to zabawne lub niewiarygodne, ale zwykle mdłości wywoływane są przez strach, niepewność i stres spowodowany ciążą. Być może wynika to z nieoczekiwanej zmiany w życiu kobiety, a może zmartwień spowodowanych przez pracę lub strach, że nie poradzimy sobie z dzieckiem.

Udowodniono jednak, że nim większy stres i dłużej trwający, tym dłużej utrzymują się poranne mdłości. Drugim przypadkiem jest po prostu zatrucie. Organizm kobiety w ciąży musi chronić już nie tylko ją, ale także dziecko, dlatego szybciej i gwałtowniej reaguje na rzeczy szkodliwe. Warto się wtedy przyjrzeć swojej diecie i zastanowić się, czy nie zawiera ona zbyt dużej ilości przetworzonej żywności lub jedzenia bogatego w pestycydy lub metale ciężkie. Zauważono także, że poranne mdłości mogą pojawić się w momencie, kiedy łożysko gonadotropinę kosmówkową (w pierwszych 12 tygodniach ciąży). Zwiększeniu produkcji tego hormonu, towarzyszą czasem poranne mdłości, chociaż nie wykazano związku pomiędzy zjawiskami.

5 sposobów na poranne mdłości

  1. Pij dużo wody – dzięki temu organizm będzie szybko pozbywał się toksyn z organizmu i nie będzie reagował alergicznie. Dla kobiety w ciąży zalecane jest, aby piła około trzech litrów niegazowanej wody w ciągu dnia. Nie powinnaś także pić napojów gazowanych, czy sztucznie słodzonych. Niektórym przyszłym matkom szkodzą także soki o mocnym smaku, np. pomarańczowy.
  2. Nie wstawaj od razu po przebudzeniu – poczekaj około 15-20 minut zanim wstaniesz. Możesz też poprosić partnera, aby podał ci gorące mleko do picia lub ciepłą wodę z cytryną. Niektórym pomaga także przegryzienie czegoś lekkiego jeszcze przed śniadaniem, np. herbatnika lub kawałka banana. Ważne jest, żebyś przez pewien czas pozostała w pozycji półleżącej.
  3. Pij herbatę z imbirem – najlepiej jeżeli kupisz imbir świeży – w korzeniu. Możesz dodać jego plasterek lub starte wiórki do herbaty. Taki napój świetnie rozgrzewa od środka. Równie dobrze sprawdzi się imbir dodawany do potraw, ale nie sięgaj po sproszkowany korzeń, który sprzedają w torebkach – nie przyniesie on żadnych rezultatów.
  4. Jedz często, ale mało – to zdrowe podejście do diety, nie tylko podczas ciąży. Możesz spróbować podzielić swoje posiłki na dwa mniejsze, zwłaszcza obiad. Dzięki temu żołądek nie będzie obciążony. Pamiętaj też aby nie chodzić spać głodna, najlepiej zjedz na 2-3 godziny przed snem. Nie unikaj też warzyw i owoców, ale zrezygnuj z dużej ilości cytrusów. Nie ma jednak w tym nic złego, jeżeli będziesz sobie dogadzać ulubionymi potrawami. Rób to jednak z umiarem. Dobrą przekąską będą też migdały, które możesz zjeść, kiedy poczujesz, że robi ci się słabo lub zapobiegawczo co 2-3 godziny.
  5. Nie gotuj sama – i unikaj ostrych zapachów. Często mdłości łapią kobietę nawet przy otwieraniu lodówki, dlatego będzie lepiej jeżeli partner przejmie rolę domowego kucharza na pewien czas. Także inne zapachy, takie jak perfumy, czy odświeżacze powietrza mogą wywoływać nudności. Dlatego swoje perfumy odstaw na półkę, a w razie potrzeby nie obawiaj się grzecznie poprosić kogoś ze swojego otoczenia, by nie używał tak intensywnie wody toaletowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpis komentarz
Wpisz swoje imię